ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ



ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

3ο 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Πεύκης

Διεύθυνση A’/θμιας B΄ ΑΘΗΝΑΣ

Κωδικός Σχολείου 9051295

 


ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου:Κανάρη 23 15121 ΠΕΥΚΗ

Τηλέφωνο 2108066000

Fax

e-mail: mail@3nippefkis.att.sch

Ιστοσελιδα

Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας : Κουτλίδη Ιφιγένεια

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων : (αντ΄αυτού Χαρκοφτάκη Βασιλική)

 

 

            Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του είναι:

η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία,

η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών,

η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

            Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται σύμφωνα με το ΦΕΚ 491/09-02-2021, βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Συντάσσεται με εισήγηση της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου  και είναι κοινά συμφωνημένος μεταξύ όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου.

            Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών, του υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού και των γονέων/κηδεμόνων, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων και αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

 

 

 Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

            Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, οι γιορτές, οι αργίες καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις (ΠΔ79/2017) και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας  Νηπιαγωγείων με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

            Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική και παρακολουθείται από τους εκπαιδευτικούς που καταγράφουν και καταχωρούν καθημερινά τις απουσίες. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υπεύθυνοι για την συνεπή και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών καθώς και για την έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση.

            Καθημερινά, πριν την προσέλευσή του στο σχολείο, η οικογένεια βεβαιώνεται για την καλή υγεία του παιδιού. Παιδιά με ενδείξεις ασθένειας δεν προσέρχονται στο σχολείο. Σε περίπτωση ασθένειας ενός παιδιού, η απουσία του πρέπει να δηλώνεται άμεσα στη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου από τους γονείς του και σε περίπτωση μακρόχρονης απουσίας λόγω ασθένειας συστήνεται  η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.           

 Για την επάνοδό του παιδιού στο Νηπιαγωγείο, το παιδί θα πρέπει να είναι απύρετο τουλάχιστον ένα  εικοσιτετράωρο χωρίς τη χρήση αντιπυρετικού.

Εάν οι γονείς/κηδεμόνες αντιληφθούν ότι το παιδί τους παρουσιάζει οποιοδήποτε σύμπτωμα σχετικό με την COVID-19, ή ήρθε σε επαφή με κρούσμα, θα πρέπει να το κρατήσουν στο σπίτι και παράλληλα, να ενημερώσουν αμέσως το Νηπιαγωγείο.

            Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

            Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και ασφάλειας των παιδιών η πόρτα εισόδου εξόδου του σχολείου κλειδώνει με την ολοκλήρωση της προσέλευσης (8.30) και παραμένει κλειστή καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

            Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. αδιαθεσία), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως υπογράψει δήλωση αποχώρησης. Σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης λόγω έκτακτης και δικαιολογημένης ανάγκης, η είσοδος μπορεί να γίνει μόνο  κατόπιν επικοινωνίας με τις εκπαιδευτικούς.

            Υπογραμμίζεται ότι δεν προβλέπεται πρόωρη αποχώρηση από το Βασικό Υποχρεωτικό και το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

            Τους/τις μαθητές/μαθήτριες μπορούν να παραλάβουν από το Νηπιαγωγείο τα ενήλικα πρόσωπα που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες γραπτώς και ονομαστικά (υπεύθυνη δήλωση & επίδειξη ταυτότητας). Σε καμία περίπτωση δεν παραδίδονται παιδιά σε άλλα πρόσωπα χωρίς την εκ των προτέρων συνεννόηση με τις εκπαιδευτικούς (σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης).

            Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, πανδημίας ή ακραίων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

 Προετοιμασία γεύματος- Γεύμα

Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Η Νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους/τις μαθητές/τριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους/στις μαθητές/τριες μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης. Η εκπαίδευση του νηπίου για την αυτοεξυπηρέτησή του επιδιώκεται σε συνεργασία με την οικογένεια με την υιοθέτηση κοινών πρακτικών στο σχολείο και το σπίτι.

 

 

Φαρμακευτική Αγωγή

            Οι εκπαιδευτικοί δεν χορηγούν φάρμακα στους/στις μαθητές/μαθήτριες του σχολείου. Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωσή τους όμως να παρέχουν τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες όταν παραστεί ανάγκη. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν.

 

 Προστασία προσωπικών δεδομένων-φωτογραφήσεις/βιντεοσκοπήσεις/κάμερες

ασφαλείας

            Στο πλαίσιο της τήρησης των κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων,

δεν  αναρτώνται  φωτογραφίες και βίντεο με μαθητές/τριες στους δικτυακούς τόπους  και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς επεξεργασία απόκρυψης χαρακτηριστικών προσώπων. Η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (πχ, αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής), επιτρέπεται μόνον με τη γραπτή συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών.

Επίσης δεν διακινούνται προσωπικά στοιχεία οικογενειών και εκπαιδευτικών (π.χ τηλέφωνα, διευθύνσεις) από το σχολείο αλλά και από γονείς (συγκεκριμένα από τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που έχουν πρόσβαση σε στοιχεία επικοινωνίας) προς τρίτους συμπεριλαμβανομένων και των άλλων γονέων/κηδεμόνων.

 

 

 

 Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

            Οι μαθητές/μαθήτριες επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. Συμμετέχουν ενεργά και ισότιμα στη διαδικασία σύναψης του

συμβολαίου της τάξης-σχολείου μέσα από συλλογικές, δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και συναπόφασης. Επιδεικνύουν έμπρακτα σεβασμό προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας, συνδιαμορφώνουν, προασπίζονται και τηρούν τους κανόνες της τάξης και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

            Αποφεύγεται κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που δεν θα σεβόταν τους

 εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες. Τα παιδιά δεσμεύονται να συμβουλεύονται έναν εκπαιδευτικό σε περίπτωση «άλυτης» διαμάχης.

            Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, τον οφειλόμενο σεβασμό στην εκπαιδευτικό και το προσωπικό του σχολείου,  στον/στην συμμαθητή/συμμαθήτρια και  στη σχολική περιουσία, αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας και τους γονείς, και τους αρμόδιους φορείς (δήμου- ΚΕΔΑΣΥ) προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

            Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

 Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

            H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

            Οι μαθητές/μαθήτριες αποφεύγουν κάθε λογής εκφοβιστικές πράξεις, φράσεις ή

συμπεριφορά, που προσβάλλουν, πληγώνουν και περιθωριοποιούν συμμαθητή τους ή

παρακινούν άλλους για την απομόνωσή του, τόσο εντός του σχολικού χώρου όσο και εκτός αυτού. Δεσμεύονται να συμβουλεύονται έναν εκπαιδευτικό σε περίπτωση διαμάχης και να αποδέχονται την απόφαση που θα ληφθεί και τις συνέπειες των πράξεων τους. Δεν γίνονται αποδεκτές συμπεριφορές, χειρονομίες ή εκφράσεις από μέλη της σχολικής κοινότητας που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες.

            Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνουν την νηπιαγωγό της τάξης ή την προϊσταμένη  οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

 

 

 

 Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

            Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την αισθητική αγωγή, την  απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά   θέματα, γι’ αυτό και η συμμετοχή των μαθητών/τριών κρίνεται απαραίτητη.

            Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα ευκταίο είναι να γίνονται με βάση  τις ανάγκες και τις ιδέες  των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, ώστε να  αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

            Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου, οι μαθητές/μαθήτριες ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

            Για τη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου για τη μετακίνηση των μαθητών πεζή ή  με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, που τηρούν τους προβλεπόμενους όρους ασφαλείας, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη (δήλωση) των γονέων και κηδεμόνων τους.

Στις εκτός σχολείου δράσεις συστήνεται η συνοδεία από συγκεκριμένο αριθμό (ανάλογο με τον αριθμό των παιδιών) γονέων /κηδεμόνων.

 

 Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

            Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του

κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Επίσης όταν το σχολείο και η οικογένεια εργάζονται συνεργατικά τότε τα παιδιά παρουσιάζουν επιτυχία όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στη ζωή γενικότερα.

            Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τις εκπαιδευτικούς

προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 79/2017, και οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για αυτές.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 

 

 

Οι γονείς /κηδεμόνες

- Ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους και  προσκομίζουν τα απαραίτητα έγγραφα - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης-τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη φοίτηση, την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού και να ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

- Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες και ηλεκτρονικές, αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

- Για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

- Επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα τις εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερώσεων.

 

 

Οι εκπαιδευτικοί

- Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

-Οργανώνουν ομαδικές ενημερωτικές συναντήσεις γονέων ή συναντούν όλες τις οικογένειες ατομικά στην αρχή της χρονιάς σε προγραμματισμένες συναντήσεις. Επίσης, δέχονται και προσκαλούν σε συνάντηση τις οικογένειες εκτάκτως, κάθε φορά που χρειάζεται κατόπιν αιτήματος.

-Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

-Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

- Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής , την Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου  και το οικείο ΚΕΣΥ, προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

- Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

 

 Ποιότητα του σχολικού χώρου

            Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.

Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες.

            Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι ασφαλείς και καθαροί και οι προσπάθειες όλων εστιάζουν στην καλλιέργεια αίσθησης ευθύνης στους/στις μαθητές/μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Βασική αρχή για την επίτευξη του στόχου είναι ότι η συμπεριφορά των ενηλίκων (γονέων/κηδεμόνων, εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού) συνιστά παράδειγμα με ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία.

 

Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

            Για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών συντάσσονται, επικαιροποιούνται και ενεργοποιούνται πρωτόκολλα-σχέδια διαχείρισης κρίσεων. Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Όσον αφορά στην προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα, ενημερώνονται οι μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

            Οι γονείς ενημερώνονται για τον χώρο συγκέντρωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης που έχει οριστεί το προαύλιο του νηπιαγωγείου ή το γήπεδο της Πεύκης σε περίπτωση πυρκαγιάς.

            Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

            Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος και επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε

να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις,

να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και

τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

            Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, αμέσως μετά την έγκριση της σχετικής απόφασης από την ΣΕΕ ΠΕ60 του 2ου  ΠΕΚΕΣ Αττικής, κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο/ιστοσελίδα του Σχολείου.

 

Η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου

 

Κουτλίδη Ιφιγένεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου