Παιχνίδια μνήμης
Εσείς οι γονείς μπορείτε καθημερινά να
εξασκήσετε την οπτική και την ακουστική
μνήμη του παιδιού σας:
• Μπορείτε
να παίξετε παιχνίδια μνήμης με κάρτες. Μπορείτε να φτιάξετε τα δικά σας
παιχνίδια μνήμης με φωτογραφίες των μελών της οικογένειας, με φωτογραφίες σε
ζευγάρια του αγαπημένου παιχνιδιού του παιδιού σας πχ lego κλπ
• Μπορείτε
να του δείξετε μια σειρά από αντικείμενα
για κάποια δευτερόλεπτα, να τα καλύψετε και να του ζητήσετε να πει τι είδε. Αποκαλύψτε τα ένα-ένα.
Έπειτα ζητήστε του να παρατηρήσει πάλι
τα αντικείμενα και να προσπαθήσει να
θυμηθεί τη σειρά τους. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με μια σειρά φωτογραφιών. Ο
συντελεστής δυσκολίας πρέπει να ανεβαίνει σταδιακά (ξεκινήσετε με 2, συνεχίζετε
με 3 κλπ).
• Όσο
είστε έξω στο δρόμο ή στο αυτοκίνητο παρατηρήστε και συζητήστε μαζί τι
συμβαίνει γύρω σας πχ πόσοι άνθρωποι περιμένουν στο φανάρι, τι χρώμα έχει το
καπέλο του παιδιού που περνά, πόσα δέντρα βρίσκονται δεξιά κλπ. Αφού
συγκεντρώσετε μια σειρά πληροφοριών πχ στην αρχή δυο, στη συνέχεια τρεις κλπ
κάντε του ερωτήσεις.
• Να
ακούσει μια σειρά αριθμών που του δίνετε προφορικά και να την επαναλάβει. Καλό
είναι να γίνεται κλιμακωτά, πρώτα 2 αριθμοί, 3,έπειτα 4 κτλ.
• Ασκήσεις
διαδοχής όπως πχ. να πει τις μέρες με τη σειρά (αν τις γνωρίζει ήδη)και
αντίστροφα, ή να μετρήσει ως το 5 ή το
10 κλπ
• Να
ακούσει λέξεις που δεν σημαίνουν τίποτα πχ.
κιτάχο που θα πρέπει να τις επαναλάβει.
• Να
ακούσει προτάσεις που θα πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει, πχ η Άννα
έφαγε ένα μήλο. Επίσης με διαβαθμισμένο δείκτη δυσκολίας.
• Να
απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με το καθημερινό πρόγραμμα του: Τι έφαγες το πρωί,
το μεσημέρι, το βράδυ κλπ
• Να
ακούσει μικρά ποιηματάκια, που ομοιοκαταληκτούν ή μικρά αινίγματα και να τα επαναλάβει. Επίσης να ακούσει
τραγούδια και να τα επαναλάβει.
• Να
απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τη διαδρομή που έκανε πηγαίνοντας κάπου πχ. Από
που πήγε, πως συνέχισε και που έφτασε.
• Παιχνίδια
μνήμης με τη βοήθεια του υπολογιστή.
Δυο προτάσεις για
παιχνίδι μνήμης με κάρτες : το πρώτο με τα σύμβολα των αριθμών και την ποσότητα
και το δεύτερο με λουλούδια της Άνοιξης.
Όλα αυτά είναι μόνο
κάποια παραδείγματα ασκήσεων μνήμης, αλλά και προσοχής και παρατήρησης. Η
εξάσκηση θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα
πάντα με την ηλικία και τις ανάγκες κάθε παιδιού.
Προσανατολισμός στο χώρο – Χωρικές έννοιες
Ο προσανατολισμός
στον χώρο είναι μια δύσκολη κατάκτηση. Κάποια παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν τα
παιδιά να προσανατολίζονται
αποτελεσματικά στον χώρο και αυτό με τη σειρά τους θα βοηθήσει στον
προσανατολισμό στο χώρο του χαρτιού και στη γραφοκινητικότητα.
Το παιχνίδι –
άσκηση θα μπορούσε να λέγεται "Η
κίνηση στο δρόμο".Θα χρειαστείτε
μια χαρτοταινία, αυτοκινητάκια, ανθρωπάκια, ζώα κτλ. Κολλήστε την χαρτοταινία σε δυο παράλληλες γραμμές για να σχηματίσετε
τον δρόμο και αναλόγως με τον χώρο που έχετε, δημιουργείτε και στροφές. Αφού
φτιάξετε τον δρόμο βάζει το παιδί τα αυτοκινητάκια ή ένα αυτοκινητάκι και
εσείς να δίνετε οδηγίες π.χ. Πήγαινε
αριστερά, πάρε το αυτοκίνητο που είναι πίσω από το κόκκινο. Όταν πια έχει
εξοικειωθεί με τις έννοιες, δίνει το παιδί
οδηγίες και κινείτε εσείς το αυτοκίνητο. Αυτό είναι σημαντικό να γίνει
για να κάνει ενεργητική χρήση του λεξιλογίου ( πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά,
μπροστά από, πίσω από, ανάμεσα κ.τλ
Επίσης σε οποιαδήποτε ευκαιρία μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις "Πάνω σε τι περπατάμε;
"Τι υπάρχει πάνω από το κεφάλι μας;" "Τι βλέπουμε μπροστά μας,
πίσω μας, πλάι μας, διαγώνια;" "Τι βρίσκεται αριστερά, δεξιά;"
κτλ. Είναι ερωτήσεις που αναφέρονται στο προσανατολισμό στο χώρο και μπορούμε
να τις εμπλουτίσουμε όσο θέλουμε.
Ακόμα μπορείτε να
ζητήσετε από τα παιδιά να τοποθετηθούν
κάτω απ' την καρέκλα (τραπέζι κλπ), πίσω, μπρος, αριστερά, δεξιά κλπ ή
να τοποθετήσουν μια μπάλα ψηλά, χαμηλά,
πάνω, κάτω, μπροστά, πίσω, πλάι, μακριά, κοντά.
Στη συνέχεια
μπορείτε να παίξετε και με τις κάρτες, ζητώντας να σας πει το παιδί που
βρίσκεται κάθε φορά η γάτα.
Και λίγη εξάσκηση
στο αριστερά-δεξιά.
Στο διαδραστικό
ηλεκτρονικό παιχνίδι “Το κρυφτό»,
μπορείτε να βοηθήσετε το
κοριτσάκι να βρει τους φίλους και τις φίλες του.
Οπτικοκινητικός συντονισμός και γραφοκινητικότητα
Η γραφή είναι μια
εξαιρετικά πολύπλοκη δεξιότητα. Για να
μπορέσουμε να γράψουμε, σημαίνει ότι αρχικά έχουμε μια νοητική εικόνα,
αναπαράσταση και ανάμνηση του γράμματος (πώς είναι, με τι μοιάζει το κάθε
γράμμα) και στη συνέχεια να έχουμε αναπτύξει ένα κινητικό προγραμματισμό για να
το γράψουμε. Οι παρακάτω ευχάριστες δραστηριότητες θα βοηθήσουν το παιδί στον
οπτικοκινητικό συντονισμό και στη γραφοκινητικότητα.
• Απλώστε αλάτι ή αφρό ξυρίσματος
μέσα σε ένα ταψί και ζητήστε από το παιδί να ζωγραφίσει σχήματα, να γράψει το
όνομά του, να γράψει γράμματα και αριθμούς που γνωρίζει.
Φτιάξτε γράμματα ή
σχήματα με χαρτοταινία στο πάτωμα και ζητήστε από τα παιδιά είτε να περπατήσουν
πάνω στο γράμμα από χαρτοταινία είτε να διασχίσουν τις γραμμές με ένα
αυτοκινητάκι ή με μια κούκλα ή με ένα ζωάκι.
Ζωγραφίστε με το δάχτυλο μας διάφορα γράμματα ή σχήματα στον αέρα, επάνω στην πλάτη του παιδιού και ζητήστε του να σας πει τι φτιάξατε. Στη συνέχεια κάνει τυο ίδιο και το παιδί.
• Ζητήστε του να σχηματίσει γράμματα ή σχήματα με χάντρες, φακές,
πινέζες, φασόλια, δαχτυλομπογιές,
μολύβια κλπ.
Το παιδί μπορεί να
στέκεται σταθερό μπροστά από έναν τοίχο (κοιτώντας τον τοίχο) σε ένα δωμάτιο με
λίγο φως. Εσείς θα κρατάτε ένα φακό και θα φωτίζεται τον τοίχο. Το παιδί θα
πρέπει να ακολουθεί το φως που πέφτει στον τοίχο, με το κυρίαρχο χέρι του.
• Φτιάξτε με την πλαστελίνη ή ζυμάρι
διάφορα σχήματα απλά (κύκλους, τετράγωνα, σταυρό) και πιο περίπλοκα (κύκλο και
μέσα σταυρό, τετράγωνο και μέσα χι) και ζητήστε
να φτιάξει ακριβώς τα ίδια.
Παραμύθι «Η τελεία»
Ένα
παραμύθι για τα παιδιά που δυσκολεύονται
να πιστέψουν ότι τα καταφέρνουν …και
για τους μεγάλους που δεν έχουν πώς να
το διαχειριστούν αυτό.
Πρόκειται για ένα βιβλίο αριστούργημα,
καθώς η απλή αυτή τελεία είναι η αρχή
για να νιώσει το παιδί, ότι μπορεί να
δημιουργήσει και να πιστέψει στον εαυτό
του. Αρκεί να υπάρχει πλάι του ένας
«μεγάλος», μια μαμά ένας μπαμπάς, μια
δασκάλα, ένας δάσκαλος να του δώσει
το χώρο και τη δύναμη να πιστέψει ότι
αυτό που κάνει είναι κάτι σημαντικό και
είναι το αποτύπωμά του στον κόσμο.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ακούω προσεκτικά και ακολουθώ οδηγίες
Σαν
συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης
που αφορούσε τη θεματική «ακολουθώ
οδηγίες», ας περάσουμε σε ένα επόμενο
στάδιο. Να εξασκήσουμε τα παιδιά να
ακολουθούν οδηγίες και να συγκεντρώνονται
σε ότι αφορά «σχολικές εργασίες».
Αρχικά
ρωτήστε το παιδί τι βλέπει σε κάθε
εικόνα. Στη συνέχεια διαβάστε του μια
μια τις προτάσεις και ζητήστε του να
κάνει ότι του ζητείται. Αν αντιληφθείτε
ότι μπορεί να περάσει σε επόμενο επίπεδο,
διαβάστε όλο το κείμενο που αφορά την
εικόνα, ζητήστε του να ακούσει προσεκτικά
και να χρωματίσει.
Σε αυτή την εικόνα προτείνουμε να
διαβάζετε κάθε φορά μια πρόταση
Σαν προέκταση της δραστηριότητας αυτής
και με στόχο τον εμπλουτισμό του
εκφραστικού λεξιλογίου και την καλλιέργεια
του προφορικού λόγου, κάντε ερωτήσεις
(πχ τι χρώμα έχει η γάτα, τι χρώμα έχει
η ουρά, τα αυτιά και η μύτη της;). Σε
επόμενο στάδιο ζητήστε από το παιδί να
σας κάνει αυτό ερωτήσεις.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ -ΦΟΝΤΟΥ
H
ικανότητα διαχωρισμού των οπτικών
πληροφοριών των λεπτομερειών και του
φόντου.
Με τις ακόλουθες δραστηριότητες καλείται
το παιδί να εστιάσει γρήγορα σε κάποιες
συγκεκριμένες πληροφορίες ενός χώρου,
ενός αντικειμένου, μιας εικόνας
«Βρες
που είναι ...»
Σε
μια κούτα με πολλά πράγματα ζητάμε να
βρει μικρά αντικείμενα που έχουν
αναφερθεί στην αρχή του παιχνιδιού. Σε
μια ντουλάπα του σπιτιού, σε ένα συρτάρι
ή σε ένα δωμάτιο. Μπορείτε να βάλετε
επίπεδα δυσκολίας ζητώντας στην αρχή
ένα, μετά δυο κλπ
Στη συνέχεια του ζητάμε να διακρίνει
σε μια εικόνα ένα αντικείμενο. Ονοματίστε
το αντικείμενο που ζητάτε κάθε φορά,
ώστε να εμπλουτιστεί και το λεξιλόγιό
του. Μπορείτε να το κάνετε επιτραπέζιο,
κόβοντας τις λεπτομέρειες και ζητήστε
από το παιδί να τις τοποθετεί πάνω στην
εικόνα. Μπορείτε οποιαδήποτε εικόνα
που σας αρέσει να την κάνετε παιχνίδι
για την οπτική διάκριση κάνοντας δυο
αντίγραφα όπου στο ένα θα είναι ολόκληρη
η εικόνα και από το άλλο θα κόψετε τις
λεπτομέρειες που θέλετε να βρει το
παιδί.
τη συνέχεια μπορεί να δείξει ή να
ζωγραφίσει το αντικείμενο( θυμίστε του
σε αυτή την περίπτωση να διαλέξει χρώματα
που ταιριάζουν, να μην «το ξεγελάσουν
τα ασπράκια» και να προσπαθήσει να μη
βγει έξω από το περίγραμμα). Παρακάτω
ενδεικτικά σας προτείνουμε κάποιες
εικόνες που έχουν σχέση με το χώρο του
σπιτιού.
Μια άλλου τύπου άσκηση οπτικής διάκρισης
είναι και η παρακάτω που ζητείται το
Λ,λ των λουλουδιών.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
«Ο
βασιλιάς,
η
βασίλισσα
ζητά…»
Με
το
παιχνίδι
αυτό
καλείται
το
παιδί
να
ακολουθήσει
οδηγίες.
Όσο
πιο
συχνά
το
παίζετε
τόσο
περισσότερο
θα
βοηθήσετε
στη
γλωσσική
ανάπτυξη
του,
καθώς
θα
καλλιεργεί
τη
γλωσσική
κατανόηση,
θα
εξασκεί
τη
μνήμη
εργασίας,
την
ακουστική
επεξεργασία,
την
προσοχή,
την
ικανότητα
σειροθέτησης
των
γεγονότων,
τη
χρονική
αλληλουχία
και
βοηθά
την
καθημερινή
λειτουργικότητα.
Στο
παιχνίδι
αυτό
υπάρχει
έναν
«απαιτητικός
βασιλιάς
ή
βασίλισσα»
( μπορείτε
να
φτιάξετε
και
ένα
στέμμα
). Αρχικά
είστε
εσείς
ο
βασιλιάς
και
ζητάτε
στο
βασίλειο
σας
(της
κουζίνας,
του
μπάνιου,
του
σαλονιού
κλπ)
από
τον
μικρό
υπήκοο
ή
και
τους
υπόλοιπους
υπηκόους
να
ακολουθήσουν
μια
οδηγία
κάθε
φορά.
Μπορείτε
χρησιμοποιείτε
λεξιλόγιο
και
εντολή
ανάλογα
με
το
δωμάτιο
που
βρίσκεστε
( πχ
φέρε
το
πιάτο,
πιες
νερό,
πέταξε
τη
φλούδα,
πιάσε
την
καρέκλα
κλπ)
ή
και
όχι.
Στη
συνέχεια
μπορεί
να
γίνει
βασιλιάς
το
παιδί
για
να
κάνει
χρήση
του
λεξιλογίου.
Οι
εντολές
είναι
μονοσκελείς
αρχικά,
στη
συνέχεια
έχουν
δυο
σκέλη
και
αργότερα
γίνονται
πιο
σύνθετες.
Χρειάζεται
να
εκτιμάτε
κάθε
φορά
την
ανταπόκριση
του
παιδιού.
Σας
προτείνουμε
να
σταθείτε
αρκετά
στις
οδηγίες
με
ένα
και
με
δυο
σκέλη.
Επειδή
χρησιμοποιείται
η
προστακτική
στις
οδηγίες,
ξεκαθαρίστε
ότι
αυτό
γίνεται
μόνο
στη
σύμβαση
του
παιχνιδιού.
Μερικά
παραδείγματα
τέτοιων
εντολών
θα
βρείτε
παρακάτω
αλλά
μπορείτε
να
φτιάξετε
μια
δική
σας
λίστα
Οδηγίες
με
ένα
σκέλος
- Δίπλωσε το χαρτί
- Πιάσε τη μύτη σου
- Χτύπησε παλαμάκια
- Κλείσε την πόρτα
- Πάρε το βιβλίο
- Κάθισε κάτω
- Πες γεια
- Μέτρα ως το 10
- Πάρε το μολύβι
- Πιάσε την καρέκλα
- Στείλε ένα φιλί
- Ακούμπησε τα μαλλιά σου
- Φούσκωσε τα μάγουλα
- Χτύπα παλαμάκια
- Ζωγράφισε έναν ήλιο
- Τραγούδησε το…
Κλπ
Οδηγίες
με
δυο
σκέλη:
- Κλείσε τα μάτια σου και κάνε πως οδηγείς
- Φέρε το πιάτο και πάρε το πιρούνι
- Πάρε μια βαθιά ανάσα και μύρισε το λουλούδι
- Άνοιξε την πόρτα και χτύπα το κουδούνι
- Δίπλωσε το χαρτί και βάλε το στον φάκελο
- Ζωγράφισε έναν ήλιο και ένα σπίτι
- Σπρώξε το τραπέζι και πάρε το χαρτί
- Πες τις ημέρες της εβδομάδας και το όνομά σου
- Πέταξε το χαρτί και πιες νερό
- Διάλεξε ένα βιβλίο και φέρε το στο τραπέζι
- Μάζεψε το πιάτο σου και πλύνε το κουτάλι
- Μέτρησε τις καρέκλες και φέρε το μαξιλάρι
- Γράψε το όνομά σου και σβήσε το πρώτο γράμμα
Οδηγίες
με
τρία
σκέλη
- Κοίταξε το ταβάνι, σήκωσε το χέρι και πες το όνομά μου
- Φούσκωσε τα μάγουλα, πες μια παροιμία για τον Μαίο και φύσηξε τη μύτη σου
- Κάνε πως πλένεις πιάτα, σκίσε το χαρτί και κάνε δυο βήματα πίσω
- Χειροκρότησε, χαμογέλασε και δείξε την πόρτα
- Πήγαινε στο παράθυρο, κλείσε την κουρτίνα και φόρεσε το μπουφάν σου
- Φάε το μπισκότο, πιες νερό και πέταξε το καλαμάκι
- Κλείσε το κουτί, σήκωσε το δεξί σου πόδι, πάρε το κίτρινο
- Χτύπησε το πόδι σου στο πάτωμα, κλείσε τα μάτια και κάνε την αγελάδα
- Σήκω πάνω, κάνε πως φοράς γυαλιά και περπάτησε μέχρι το παράθυρο
- Πες μία λέξη που αρχίζει από α, ένα ζώο κι ένα χρώμα
- Δείξε το πόδι σου, το χέρι μου και την λάμπα
- Κάνε πως τηλεφωνείς, πως τρομάζεις και πως μαγειρεύεις
Όπως
καταλαβαίνετε
το
παιχνίδι
αυτό
σας
βοηθά
να
αντιληφθείτε
στην
καθημερινότητα,
πόσο
ξεκάθαρες
οδηγίες
πρέπει
να
δίνετε
στο
παιδί
κάθε
φορά
που
του
ζητάτε
κάτι
και
πόσο
σημαντικό
είναι
για
το
παιδί
να
μπορεί
να
τις
ακολουθεί
Ακούμε από εσάς
τους γονείς, πόσο δύσκολη γίνεται η
καθημερινότητα με τα παιδιά πολλές ώρες
μέσα στο σπίτι. Έχουν αστείρευτη ενέργεια
την οποία δεν είναι εύκολο να τη
διαχειριστεί κανείς πάντα. Ας μη ξεχνάμε
ότι τα παιδιά έχουν βιώσει αλλαγή στη
ρουτίνα τους, από την ημέρα που έκλεισαν
τα σχολεία, έχουν βιώσει φόβο και
ανασφάλεια και όλα αυτά εκφράζονται
κάποιες φορές με ένταση, θυμό, εξάρτηση
από εσάς, απάθεια. Μια σταθερή ροή
δραστηριοτήτων θα τους δημιουργούσε
το αίσθημα της ασφάλειας και της
σταθερότητας. Για το λόγο αυτό οργάνωση
της καθημερινότητας αυτό το χρονικό
διάστημα θα ήταν αποτελεσματική.
Αν τα παιδιά
έχουν στη διαδικασία οργάνωσης του
καθημερινού προγράμματος είναι και
πιο εύκολο να το ακολουθήσουν. Μπορείτε
να ξεκινήσετε λοιπόν κάνοντας ένα άτυπο
«Οικογενειακό συμβούλιο» κάποια χαλαρή
στιγμή της ημέρας που είστε όλοι μαζί
στο οποίο μπορείτε να ανοίξετε μια
συζήτηση για τις δραστηριότητες που ο
καθένας από εσάς έχει στο καθημερινό
του πρόγραμμα. Όπως δραστηριότητες
αναγκών πχ φαγητό, μπάνιο, ύπνος,
δραστηριότητες ψυχαγωγίας πχ ζωγραφική,
ταινία, παιχνίδι, δραστηριότητες που
αφορούν ευθύνες και υποχρεώσεις πχ
τηλε-εργασία, μελέτη μαθημάτων, καθαριότητα
σπιτιού, μάζεμα παιχνιδιών κλπ. Μπορείτε
στη συνέχεια να μιλήσετε για το πότε
γίνονται όλα αυτά μέσα στη μέρα, με στόχο
να χωρίσετε σε ζώνες την ημέρα πρωί,
μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ. Και ήρθε η
ώρα να φτιάξετε το πρόγραμμα της ημέρας.
Για τα παιδιά μικρής ηλικίας ή τα παιδιά
που έχουν ανάγκη για συνεχή υπενθύμιση
και καθοδήγηση το οπτικοποιημένο
πρόγραμμα βοηθά πολύ. Λένε εξάλλου ότι
η εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις.
Οπτικοποιούμε λοιπόν αυτά που λέμε με
λόγια και θα δούμε σύντομα πως το παιδί
θα είναι σε θέση να τα κατανοεί αλλά και
να τα ακολουθεί πιο εύκολα.
Οι
επιλογές που έχετε είναι:
- Φωτογραφικό πρόγραμμα( με φωτογραφίες που τραβήξατε εσείς πχ το παιδί πλένει τα δόντια του)
- Πρόγραμμα με σχέδια του παιδιού ή όποιου άλλου μέλους της οικογένειας
- Έτοιμες εικόνες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο
Σας προτείνουμε
έναν απλό τρόπο αν δεν έχετε εκτυπωτή.
Διπλώνετε σχεδόν στη μέση ένα χαρτί Α4
για κάθε χρονική περίοδο της ημέρας
(πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ), θα
μπορούσε να είναι και διαφορετικού
χρώματος. Ζωγραφίζετε ή κολλάτε στο
επάνω μέρος τις εικόνες, τραβάτε γραμμές
στο κάτω μέρος και τις κόβετε, ώστε να
δημιουργηθούν τα παραθυράκι. Σε κάθε
παραθυράκι γράφετε αν θέλετε και τέλος
τοποθετείτε συνδετήρες για να κλείνει,
όταν κάθε δραστηριότητα έχει ολοκληρωθεί.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Κολλήστε
το ημερήσιο πρόγραμμα στο ύψος του
παιδιού.
- ο καθημερινό οπτικό πρόγραμμα είναι αποτελεσματικό και για τις διαπραγματεύσεις σας, για φλέγοντα ζητήματα(!) με τα παιδιά ( πχ χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης, μάζεμα παιχνιδιών κλπ). Έτσι αν στο πρόγραμμα υπάρχει η συμφωνία πρώτα να μαζέψει τα παιχνίδια και μετά να δει τηλεόραση, είναι πιο εύκολο να δεχτεί την άρνησή σας να δει την αγαπημένη του ταινία αν δεν έχει μαζέψει ή τελικά να πειστεί να ολοκληρώσει την δουλίτσα του.
- Θα αποφύγετε επίσης να απαντάτε στα επίμονα ερωτήματα όπως πότε θα φάμε, τι ώρα θα τηλεφωνήσουμε στο φίλο μου; Η απάντησή σας μπορεί να είναι μπορείς να δεις το πρόγραμμά σου και αν έχει αγωνία σε πόση ώρα θα κάνει κάτι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα συμβατικό ρολόι τοίχου δείχνοντας που θα είναι οι δείχτες εκείνη την ώρα ή βάζοντας ένα σημάδι με ένα μικρό κομμάτι πλαστελίνης στο σημείο που θα δείχνει ο δείκτης.
Σας
ευχόμαστε καλή οργάνωση!
Ας μάθουμε για τον κορονοϊό
Αγαπητοί γονείς,
έχουν περάσει πολλές μέρες από την αρχή της περιπέτειάς μας με τον κορονοϊό, αλλά πολλά παιδιά δυσκολεύονται ακόμα να κατανοήσουν και να αντιληφθούν τι είναι αυτός ο ιός, γιατί βρισκόμαστε στο σπίτι, γιατί πλένουμε συνέχεια τα χέρια μας, γιατί δεν βλέπουμε τους παππούδες κλπ Παρακάτω δίνονται κάποιες ιδέες που ίσως σας βοηθήσουν.
Αρχικά σας προτείνουμε την παρακάτω κοινωνική ιστορία:
Ας παίξουμε
Μπορείτε
να παίξετε με τα παιδιά το επιτραπέζιο
παιχνίδι «Κορονοϊοφιδάκι», για την
εμπέδωση των οδηγιών προστασίας από
τον ιό.
Ο χρόνος κυλά
Αγαπητοί
γονείς ο χρόνος κυλά και δεν είμαστε
στο σχολείο, αλλά ούτε έχουμε διακοπές
ούτε είναι Σ/Κ. είναι μεγάλο μπέρδεμα.
Είναι σημαντικό να αντιληφθούν τα παιδιά
ότι αυτό το χρονικό διάστημα δεν έχουν
ακριβώς διακοπές. Στο σχολείο το
καθημερινό ημερολόγιο και η διαδοχή
των ημερών αποτελούν βασική δραστηριότητα
που βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν
βιωματικά τη ροή του χρόνου, αλλά και
να νιώθουν πιο ασφαλή. Θα ήταν χρήσιμο
και στο σπίτι να έχετε ένα ημερολόγιο
του μήνα που σε κάποιες μέρες να
τοποθετείτε σημαντικά γεγονότα, όπως
πχ τη μέρα της Ανάστασης αυτή την εβδομάδα
που διανύουμε, αργότερα τη μέρα που θα
ανοίξουν τα σχολεία κλπ . Στο ημερολόγιο
μπορείτε να κυκλώνετε τη μέρα που περνά
και να την ονομάζετε, να ορίσετε μια
μέρα για κάτι ξεχωριστό( πχ το Σάββατο
είναι η μέρα του «οικογενειακού» σινεμά
με ποπ κορν και ταινία). Μπορείτε να
σχεδιάζετε κάθε μέρα σε κάθε κουτάκι,
τι καιρό κάνει. Να μετράτε τις μέρες του
μήνα που πέρασαν και πόσες απομένουν
κλπ
Ενδεικτικά
σας προτείνουμε:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου