Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ 13-ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΙΚΟΤΗΤΑ

Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Η κυρία Σαρακοστή θα πρέπει να έχει μόνο 3 ποδαράκια πλέον.

Σήμερα η πρότασή μας αφορά τη διάκριση των εννοιών αριστερά-δεξιά και τον προσανατολισμό στο χώρο με βάση αυτές τις έννοιες.
Η έννοια αυτή θεωρείται αρκετά δύσκολη για τα νήπια πόσο μάλλον για τα προνήπια.
Σε πρώτη φάση πρέπει να ξεχωρίσουν την δεξιά και αριστερή πλευρά του σώματός τους (Χέρι, πόδι, αυτί, μάτι κλπ.) και στη συνέχεια να μπορούν να προσανατολιστούν στο χώρο σε σχέση με αυτά.
Κάθε χρόνο την πρώτη μέρα του Μάρτη φοράμε τον ¨μάρτη" στο δεξί χέρι, όχι μόνο για το έθιμο, αλλά και για μια υπενθύμιση-διευκόλυνση  του δεξιού χεριού σε όλες τις σχετικές δραστηριότητες που κάνουμε. Μπορείτε και εσείς να βάλετε στο δεξί χέρι του παιδιού μια "υπενθύμιση" έστω προσωρινή για όσο κάνει κάποια σχετική δραστηριότητα.






Μια πολλή ευχάριστη δραστηριότητα για όλη την οικογένεια είναι το παιχνίδι twister για όποιους το έχουν.





Εξίσου διασκεδαστικό είναι και το παιχνίδι "το παπούτσι σου βρωμάει αλλάξε το"  Είναι ένα λάχνισμα (ένα στιχάκι που χρησιμοποιούμε για να τα "βγάλουμε σε ένα παιχνίδι)

Στεκόμαστε σε κύκλο και κάποιος τα βγάζει λέγοντας τη φράση "το παπούτσι σου βρωμάει, άλλαξέ το"
Το παιδί ή ο μεγάλος που τυχαίνει στην τελευταία συλλαβή βγάζει το δεξί παπούτσι (ή παντόφλα στην προκειμένη περίπτωση) την πρώτη φορά και το αριστερό την δεύτερη φορά.
Όποιος τυχαίνει τρίτη φορά βγαίνει από το παιχνίδι.
Για να παίξετε περισσότερες φορές μπορείτε να το εμπλουτίσετε με γάντια, κάλτσες, μανίκια και ό,τι άλλο σκεφτείτε.




Πολύ ενδιαφέρον για μικρούς και μεγάλους είναι τα παιχνίδια προγραμματισμού.  Στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας "Φωτόδεντρο" θα βρείτε σχετικές δραστηριότητες. Εμείς σας προτείνουμε για σήμερα το πρώτο στάδιο "Βασικός προγραμματισμός ρομπότ"



Αν τα παιδιά σας είναι εξοικειωμένα με τέτοιες δραστηριότητες θα βρείτε στην πλατφόρμα και πιο προχωρημένα στάδια.



Πριν από αυτήν την δραστηριότητα παίξτε το παιχνίδι του προγραμματισμού στο σπίτι. Το παιδί θα είναι το "ρομπότ" και εσείς ο προγραμματιστής. 
Κρύψτε ένα αντικείμενο στο δωμάτιο και δώστε προφορικές εντολές στα παιδιά με βήματα μέχρι να βρουν το αντικείμενο. (Πχ, 1 βήμα μπροστά, στρίψε δεξιά, 2 βήματα μπροστά κλπ)
Στην αρχή παίξτε με εντολές βήμα βήμα και στη συνέχεια δίνοντας 2 ή 3 εντολές συνεχόμενες (προγραμματισμός). 

Μπορείτε να φτιάξετε και ένα αντίστοιχο με το παιχνίδι ταμπλώ στο πάτωμα χρησιμοποιώντας χαρτοταινία και να παίξετε εκεί το παιχνίδι.




Για αλλαγή κάντε και εσείς το ρομπότ και ζητήστε από τα παιδιά να σας δίνουν εντολές και να κάνουν τον προγραμματισμό.

Καλή διασκέδαση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου