Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ 3- ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ! Ελπίζουμε να είστε όλοι καλά.
Εμείς οι νηπιαγωγοί του 3ου Νηπιαγωγείου Πεύκης είμαστε καλά και προσπαθούμε να συνηθίσουμε την εξ αποστάσεως επικοινωνία.
Συνεχίζουμε σήμερα τις προτάσεις μας με μια σύνδεση με τα προηγούμενα. Τις περασμένες εβδομάδες το θέμα μας ήταν η διατροφή και ιδιαίτερα η υγιεινή διατροφή. Τώρα που θα περνάτε πολλές ώρες στο σπίτι είναι μια καλή ευκαιρία η εμπλοκή των παιδιών στην κουζίνα και τη μαγειρική. Μαθαίνουν και εξασκούνται σε έννοιες όπως για παράδειγμα η ταξινόμηση, οι ποσότητες, το βάρος, η χωρητικότητα και βελτιώνουν τη λεπτή κινητικότητα, την προσοχή και τη συγκέντρωση τους. Και όλα αυτά διασκεδάζοντας.

Πέρα από την μαγειρική όμως για σήμερα σας προτείνουμε το τραγούδι του Γ. Ζουγανέλη
"Το Καρότο και η Αγκινάρα"



Αποτέλεσμα εικόνας για το καρότο και η αγκινάρα


Για να μάθουν τα παιδιά πιο εύκολα τα λόγια μπορούν να "διαβάσουν" με τη βοήθειά σας το παρακάτω εικονόλεξο








Εικονόλεξο: Το Καρότο και η Αγκινάρα
(πηγή: Νηπιαγωγός για πάντα)

Στη συνέχεια ας ζωγραφίσουν ελεύθερα το παραμυθοτράγουδο. 




Άλλη ευχάριστη δραστηριότητα που ακονίζει το μυαλό είναι τα αινίγματα.

Αποτέλεσμα εικόνας για αινιγματα για λαχανικά

Αποτέλεσμα εικόνας για αινιγματα για λαχανικά

Αποτέλεσμα εικόνας για αινιγματα για λαχανικά


(πηγή: dreamskindergarten)

Μπορούν τα παιδιά στη συνέχεια να φτιάξουν και δικά τους για διάφορα φρούτα και λαχανικά που θα ανακαλύψουν και θα παρατηρήσουν στο ψυγείο σας.



Ακόμα μπορείτε να παίξετε πολλά παιχνίδια με τις αισθήσεις:
  • ΟΣΜΗ: Ανοίξτε τα βάζα με τα μυρωδικά (πχ. ρίγανη, δυόσμο, δεντρολίβανο κ.α)                  Με κλειστά μάτια ας προσπαθήσουν τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις οσμές αφού πρώτα έχουν κάνει τη σύνδεση.
  • ΓΕΥΣΗ:  ήρθε η ώρα του φρούτου; Κόψτε διαφορετικά φρούτα και αφήστε τα παιδιά να δοκιμάσουν με κλειστά μάτια και να αναγνωρίσουν τις γεύσεις.
  • ΑΦΗ: Βάλτε σε μια αδιαφανή σακούλα μερικά φρούτα και λαχανικά και δώστε στα παιδιά να πιάσουν ένα ένα χωρίς να βλέπουν και να αναγνωρίσουν ποιο είναι. 


Και μερικές ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης :


Αποτέλεσμα εικόνας για διατροφη φυλλα εργασιας νηπιαγωγειο


Αν δεν έχετε δυνατότητα να εκτυπώσετε το φύλλο εργασίας μπορείτε να παίξετε  το παιχνίδι της ομοιοκαταληξίας μόνο ακουστικά με δύο επιλογές:

  1. Φτιάξετε μαζί με τα παιδιά μια λίστα με λέξεις που έχουν την ίδια κατάληξη. Που ακούγονται το ίδιο στο τέλος όπως το λέμε στα παιδιά. Π.χ:
  •  Λεμόνι-μπαλόνι-πεπόνι
  • μελιτζάνα-μπανάνα
  • αχλάδι -λάδι
  • μανταρίνι-καναρίνι
  • αγγούρι-παγούρι-κουλούρι
  • ντομάτα-πατάτα
  • κρεμμύδι-κατσαβίδι    κλπ.
  • καρότο-φαγκότο
Με κάποιες από αυτές ή και όλες δοκιμάστε να σκαρώσετε στιχάκια.

2. Χρησιμοποιείστε τα ζευγάρια των παραπάνω λέξεων μαζί με μια λέξη που δεν ταιριάζει και ρωτήστε τα παιδιά : Ποιες δύο λέξεις ακούγονται ίδιες στο τέλος;

π.χ:

  • λεμόνι-μπαλόνι-μπάλα
  • μελιτζάνα- κορδόνι-μπανάνα
  • αχλάδι-πόδι-λάδι
  • μανταρίνι-καναρίνι-τσουγκράνα
  • αγγούρι-παγούρι- φουλάρι
  • ντομάτα- καρότο-πατάτα
  • καρότο-φαγκότο-πακέτο


ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου